Ben sovint quan em miro els problemes del llibre de text, sigui quina sigui la editorial, tinc la impressió que allò que estic posant als meus alumnes són exercicis mecànics, gairebé algorismes prefixats i encarcarats i no problemes. No sé si aquesta sensació és compartida per gaires companys de feina. A mi personalment, la paraula problema em porta al cap una situació en la que la primera dificultat es saber quines dades són les pertinents per a poder encarar la situació a resoldre, després ve el buscar-les que, a la vida real, no és precisament bufar i fer ampolles. Penso que no cal seguir per adonar-nos que els problemes dels llibres no tenen cap relació amb els problemes que ens trobem quan deixem les aules i ens enfrontem a la realitat.
És un gran consol doncs, trobar-se amb algú que sap expressar aquestes idees molt millor que jo i que a a sobre proposa solucions, fet al qual no estem acostumats en la nostra feina. Per tot plegat us recomano, gairebé gosaria dir que us exigeixo, que si sou mestres o professors de qualsevol nivell dediqueu tota l'atenció del món a la xerrada que amb el títol de Math class needs a makeover, Dan Meyer va fer sobre aquest tema a les TED Conferences del 2010.
Com en casos anteriors podeu triar entre anar a la web original clicant a l'enllaç anterior o veure el video en forma reduït al meu bloc.
I ja que estem de vacances després de veure el vídeo, podeu dedicar una estona a visitar el seu bloc on trobareu exemples dels problemes que presenta als seus alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada